Ścianka reklamowa, czyli liczą się konkrety
Nowoczesny marketing skupia się na konkretnych promocjach. Stara się być przy tym spójny, konkretny, nieprzegadany i wyrazisty. Jeżeli uda się jeszcze wnieść do tego nieco luzu – będzie doskonale. Ścianka reklamowa jest tutaj dobrym przykładem. Ma sporo miejsca, by dobrze zaplanować logo firmy, jej barwy, hasło reklamowe lub konkretny produkt. Czy da się wprowadzić tutaj nieco dystansu? To zależy, bo tego rodzaju narracja zawsze jest nieco ryzykowna.
Ścianka reklamowa, czyli promocja
Dla kogoś komu sprawy związane z marketingiem są obce, może się wydawać, że ścianka reklamowa, jak sama nazwa wskazuje powinna być przeznaczona tylko i wyłącznie do promocji konkretnego produktu. Oczywiście nikt tego nie wyklucza, ale wyobraźmy sobie, że jednego dnia nasza firma ma zaproszenie na zakończenie roku szkolnego, drugie dnia planuje wyjazd na określone targi, a dwa dni później będzie się prezentować podczas dni miasta na zaproszenie wójta lub burmistrza. Owszem – w każdym z tych miejsc może prezentować jeden produkt, ale czy to na samym końcu przyniesie określoną korzyść?
Ścianka reklamowa i jej przeznaczenie
Na zakończeniu roku szkolnego – raczej wystarczy nazwa firmy, może jakieś hasło, które z jednej strony dobrze będzie oddawać ideę twojej marki, a z drugiej strony będzie atrakcyjne dla osób, które kończą rok szkolny. To samo hasło może, ale przecież nie musi sprawdzić się na targach. Ścianka reklamowa oczywiście może podlegać wymianie, to znaczy, że materiał, na którym widoczny jest nadruk może zostać podmieniony na inny. Na targach – rzecz jasna – nie będziemy korzystać tylko z tego rozwiązania, ale najprawdopodobniej będzie tam czekało na nas stoisko i jakaś przestrzeń, gdzie będzie można się zaprezentować.
Możliwości jest wiele
Ale już na dniach miasta, na które zostaliśmy zaproszeni, sprawy mogą wyglądać zupełnie inaczej. Za sprawą tego samego narzędzia, ale innej dzianiny, wiedząc, że będzie tutaj sporo lokalnych osób, można zwrócić uwagę na wiele spraw. Może na konkretny produkt, może na jakąś przestrzeń, w której firma jest aktywna, co przynosi konkretne korzyści dla miasta. Może wystarczy przypomnieć, że jest się miejscem, które zatrudnia wiele osób. Możliwości jest wiele i na pewno nie ograniczają się one do jednego wyboru.
Niemniej – każde z wymienionych miejsc ma nieco inną charakterystykę i na pewno warto do każdej z nich zaplanować nieco odrębny pomysł ekspozycji. Najlepiej tak, by kojarzyło się ono jednoznacznie i wywoływało podobne skojarzenia. Za każdym razem powinny one być przyjacielskie i budzić sporo dobrych emocji.